مشاوران سیستم

نظام هوشمند مالیاتی طراحی و مستقر می‌شود/ روابط چهره به چهره حذف می‌شود

 وزیر اقتصاد با تاکید بر اینکه برای تحقق درآمدهای مالیاتی باید مالیات هوشمند در ایران اجرایی شود، از طراحی و استقرار نظام هوشمند مالیاتی خبر داد. فرهاد دژپسند با اشاره به نشست خود و مدیران سازمان امور مالیاتی با رییس مجلس شورای اسلامی گفت درآمدهای مالیاتی که به دنبال وصول آن هستیم باید به گونه ای باشد که به بخش تولید و فعالیت های سالم اقتصادی آسیب نرساند که لازمه این موضوع سامان دادن نظام اطلاعاتی است، یعنی نظام اطلاعاتی از گسترش و جامعیت لازم برخوردار باشد تا تمامی سطوح را پوشش دهد.
وی افزود: وزارت امور اقتصادی و دارایی برای تحقق درآمدهای مالیاتی به دنبال مالیات هوشمند است، یعنی یک نظام هوشمند مالیاتی را طراحی و مستقر کرده و در این قالب حتی روابط چهره به چهره پرداخت کننده مالیات و دریافت کننده آن را حذف می کند به گونه ای که مودی مالیاتی برای پرداخت مالیات در یک محیط الکترونیکی قرار گرفته و اقدامات خود را انجام می دهد و با ممیز مالیاتی نیز مواجه نمی شود.
وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به مزایای نظام هوشمند مالیاتی تصریح کرد: از آنجا که ابزارهای ارزیابی صحت ارقام و اعداد در قالب محیط الکترونیکی با تقاطع اطلاعاتی صورت می گیرد سهولتی گسترده برای مودی مالیاتی ایجاد می شود و مودی نیز برای پرداخت مالیات خود رغبت پیدا می کند.

اعتماد آنلاین