مشاوران سیستم

سکه به پایین‌ترین قیمت یک ماه اخیر رسید

تست کف قیمتی در بازار ارز در اولین روز هفته، قیمت دلار به سطح ۱۲ هزار و ۶۰۰ تومانی برخورد کرد و برگشت. از همان ابتدای روز شنبه، قیمت دلار در سرازیری قرار گرفت و معاملات خود را با قیمت ۱۲ هزار و ۷۵۰ تومان آغاز کرد. این قیمت ۱۴۰ تومان کمتر از قیمت بسته شده روز پنج‌شنبه بود و کمی فضای بازار را برای فروش ارز مهیاتر کرد. افزایش فروش‌ها و عدم تمایل به خرید موجب شد که قیمت دلار در مقطعی تا محدوده ۱۲ هزار و ۶۵۰ تومان نیز عقب‌نشینی کند. با رسیدن به این محدوده کمی خریدهای ارزی افزایش یافت و در نهایت حدود ساعت ۴ بعدازظهر دلار روی عدد ۱۲ هزار و ۷۵۰ تومان قرار گرفت که تفاوتی با قیمت ابتدای صبح نداشت، ولی از روز پنج‌شنبه یک درصد کمتر بود.
دیروز سکه تمام بهار آزادی ۷۰ هزار تومان از ارزش خود را از دست داد و به بهای ۴ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان رسید. این کمترین قیمت 
سکه تمام بهار آزادی از ۱۹ خردادماه بود؛ در‌حالی‌که سکه در شرایط نزولی قرار دارد، اونس در هفته گذشته توانست حدود یک درصد رشد کند.
در‌حالی‌که برخی معامله‌گران اثر درهم بر نرخ دلار را برجسته می‌کردند، گروه دیگری نقش اخبار سیاسی را موثر می‌دانستند و عده دیگری بر نبود تقاضا در بازار تاکید داشتند.

 دنیای اقتصاد