مشاوران سیستم

روزهای ابهام بازار دلار

💠 در چهارمین روز هفته، دلار و سکه تمام بهار آزادی در مسیر افزایشی قرار گرفتند. در بازار دلار، از همان ابتدای روز نشانه‌ها حاکی از افزایش خریدها بود، خصوصا که خیلی زود قیمت از نقطه مقاومتی ۱۳ هزار و ۲۰۰ تومانی عبور کرد و تا ۱۳ هزار و ۲۶۰ تومان بالا رفت. این ارز مدت زیادی بالای نقطه مقاومتی یادشده باقی نماند و به سرعت میزان فروش‌ها بیشتر شد. ساعت ۳ بعدازظهر ارزش هر دلار در بازار به ۱۳ هزار و ۱۵۰ تومان می‌رسید که هر چند افت ۱۱۰ تومانی را نسبت به سقف قیمت روزانه نشان می‌داد، ۵۰ تومان بالاتر از روز دوشنبه بود.
💠 به گفته فعالان، در روزهای اخیر رفتار بازار ارز عمدتا رفت و برگشتی شده است و ابهام زیادی در میان معامله‌گران در مورد روند آینده قیمت دلار وجود دارد. کمتر کسی این روزها با اطمینان از افزایش یا کاهش قیمت دلار در بازار صحبت می‌کند و به دلیل آنکه تصویر مشخصی از آینده بازار ندارند، سعی می‌کنند با احتیاط اقدام به خرید و فروش ارز کنند. اینکه چرا ابهام در مورد آینده دلار در میان معامله‌گران وجود دارد، دقیقا مشخص نیست، ولی برخی از فعالان به وجود عوامل متضاد افزایشی و کاهشی پیش رو اشاره می‌کنند و در کنار آن تغییرات قیمتی پیاپی، اطمینان نسبت به یک سطح قیمتی را کاهش داده است.
در واقع کمتر کسی این روزها در بازار می‌گوید، دلار در کانال ۱۳ هزار تومانی باقی می‌ماند یا از آن پایین تر می‌رود؛ ولی مساله مهم‌تر این است که افراد زیادی نیز باور دارند، قیمت دلار در کانال فعلی پایدار نیست.


دنیای اقتصاد