مشاوران سیستم

ردیابی مسیر حرکت دلار و سکه در بازار

در چهارمین روز هفته، سکه تمام بهار آزادی در مسیر مخالف دلار حرکت کرد. روز سه‌شنبه، دلار پس از 2 کاهش متوالی در راستای افزایشی قرار گرفت، ولی این رشد چندان محسوس نبود. حدود ساعت 3 بعدازظهر دیروز دلار روی عدد 12 هزار و 910 تومان قرار گرفت که 10 تومان بالاتر از روز دوشنبه بود. به گفته فعالان، حتی پس از ساعت 3 بعدازظهر دلار به پیشواز کاهش قیمت رفت و از محدوده 12 هزار و 900 تومانی خارج شد.
در مقابل سکه تمام بهار آزادی از همان ابتدای روز به استقبال کاهش قیمت رفته بود؛ فلز گرانبهای داخلی معاملات خود را با قیمت 4 میلیون و 540 هزار تومان آغاز کرد که 15 هزار تومان پایین‌تر از روز دوشنبه بود. در ادامه تا ساعت 3 بعدازظهر تا قیمت 4 میلیون و 510 هزار تومان عقب‌نشینی کرد که 45 هزار تومان کمتر از روز پیشین بود. این اولین‌بار از هجدهم خردادماه بود که سکه و دلار در جهتی مخالف حرکت کردند.
به گفته فعالان، مهم‌ترین عاملی که موجب شده بود که سکه در ابتدای روز در خلاف جهت دلار حرکت کند، نزول بهای اونس در بازارهای جهانی بود. اونس طلا روز گذشته به زیر مرز هزار و 400 دلار رفت و حدود ساعت 3 بعدازظهر زیر مرز هزار و 390 دلار نوسان کرد.

اعتماد آنلاین