مشاوران سیستم

دلار از حبس خارج نشد

در سومین روز هفته، دلار نتوانست از سد حمایتی ۱۲ هزار و ۷۰۰ تومانی پایین تر برود و سکه تمام بهار آزادی توانست کانال ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی را حفظ کند. روز دوشنبه، شاخص ارزی در همان ابتدای روز راه کاهشی را در پیش گرفت و تا نقطه ۱۲ هزار و ۷۵۰ تومان پایین رفت.
در حالی که عده زیادی از کاهشی‌های بازار در انتظار نزول دلار به زیر این محدوده و ادامه روند نزولی بودند، خریدهای ارزی افزایش پیدا کرد و قیمت دلار تا ساعت ۴ بعدازظهر به قیمت ۱۲ هزار و ۹۱۰ تومان رسید. هر چند که این قیمت موجب ثبت دومین افت متوالی دلار و به میزان ۲۰ تومان شد، بازگشت قیمت از محدوده ۱۲ هزار و ۷۰۰ تومانی، کمی انتظارات کاهشی‌های بازار را تعدیل کرد. مخصوصا اینکه عنوان شده است که پس از ساعت ۴ بعدازظهر حتی قیمت‌های بالاتری نیز در بازار به ثبت رسید.
به گفته فعالان، یکی از عواملی که دیروز در برگشت قیمتی دلار و به تبع آن در بازگشت قیمتی سکه نقش داشت، نوسانات نرخ حواله درهم بود. دیروز نرخ حواله درهم در ابتدای روز تا محدوده ۳ هزار و ۴۸۰ تومان پایین رفت. به باور بیشتر بازیگران بازار این سطح از قیمت درهم عامل اصلی نزول بهای دلار در بازار داخلی بود.

 دنیای اقتصاد