مشاوران سیستم

ترافیک گزارش‌های ۶ماهه شرکت‌های بورسی

🌀 بورس تهران معاملات روز سه‌شنبه را با رشد ۶۱۴۲ واحدی شاخص کل سپری کرد و به این ترتیب تا حدودی جو ریزش‌های روز یکشنبه با صعود بیش از ۲درصدی نماگر اصلی بازار سهام جبران شد. به‌‌طوری‌که در پایان معاملات با قرار گرفتن شاخص کل بورس در محدوده ۳۰۸هزار واحدی، بازدهی این بازار در مهرماه به ۰۶/ ۲درصد رسید.
در همین راستا روز گذشته شاهد رشد ارزش معاملات خُرد روزانه بودیم. معاملات خرد دیروز با رشد بیش از ۱۸درصدی نسبت به روز دوشنبه به حدود ۱۳۲۹ میلیارد تومان رسید که این امر نشانه‌ای بر افزایش مشارکت معامله‌گران در بازار است.
در این میان روز گذشته سهامداران حقیقی نیز در جبهه خرید فعالیت بیشتری نشان داده و در نهایت خالص خرید این گروه از بازیگران به ۱۱۸میلیارد تومان رسید. یکی از نکات قابل‌توجه در روز گذشته، شدت گرفتن انتشار گزارش‌های عملکرد ۶ماهه شرکت‌ها در سامانه کدال و توجه ویژه سرمایه‌گذاران به این گزارش‌ها بود. به‌طوری‌که در این راستا شاهد تشکیل صف‌های خرید سنگین در نمادهایی که عملکرد خوبی را در نیمه نخست سال داشتند، بودیم. البته باید عنوان کرد که در سمت مقابل فشار فروش‌های ناشی از عملکرد ضعیف ۶ ماهه شرکت‌های بورسی نیز مشاهده شد.

دنیای اقتصاد