مشاوران سیستم

🌐 تخلیه شوک سیاسی دلار ؟

◻️ در دومین روز هفته، دلار تغییر مسیر داد و وارد فاز افزایشی شد؛ با این حال، این افزایش چندان انتظارات سایر معامله‌گران را تغییر نداد، چراکه از یک‌طرف میزان آن محدود بود و از سوی دیگر، نرخ حواله درهم نیز با بالا رفتن دلار چندان همراهی نکرد. روز یکشنبه، دلار در دامنه ۱۳ هزار و ۳۳۰ تا ۱۳ هزار و ۴۳۰ تومان نوسان کرد و در نهایت روی عدد ۱۳ هزار و ۴۰۰ تومان قرار گرفت. این قیمت ۵۰ تومان بالاتر از روز شنبه بود که اولین افزایش پس از دو روز افت متوالی محسوب می‌شد.
◻️ آنچه بیشتر از افزایش روز یکشنبه اهمیت داشت، روند قیمتی ۳ روز اخیر بود. دلار در سه روز اخیر زیر مرز ۱۳ هزار و ۵۰۰ تومان نوسان کرده است که پیش از شوک شهادت سردار سلیمانی و افزایش تنش‌ها در خاورمیانه در آن قرار داشت. این موضوع موجب شد که برخی فعالان ادعا کنند، شوک سیاسی به دلار به‌طور کامل تخلیه شده است. پس از افزایش تنش‌ها در خاورمیانه، دلار تا بالای مرز ۱۴ هزار تومانی نیز رفته بود و با کم شدن تنش‌ها به تدریج راه را به سوی قیمت‌های قبلی باز کرد.
◻️ دیروز در بازار سکه نیز نوسانات چندان زیاد نبود و این فلز گرانبها در کانال ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان تغییرات خود را به ثبت رساند. روز یکشنبه، فلز گرانبهای داخلی ۳۰ هزار تومان افزایش قیمت را به ثبت رساند و به بهای ۴ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان رسید. برخی فعالان باور داشتند، افزایش قیمتی سکه ناشی از انتظارات افزایشی معامله‌گران برای بالا رفتن رشد بهای طلای جهانی بود.

دنیای اقتصاد