مشاوران سیستم

🌐تحلیل روند نرخ سکه و دلار

🔹روز یکشنبه، روز کاهشی‌های بازار بود؛ سکه تمام بهار آزادی، از مرز روانی مهم ۵ میلیون تومانی پایین‌تر رفت و دلار از سطح ۱۳ هزار و ۵۰۰ تومانی عقب نشست. بر اساس آخرین خبرها، ساعت ۴ بعدازظهر دیروز، هر سکه تمام بهار آزادی در معاملات عمده بازار سبزه میدان با قیمت ۴ میلیون و ۹۶۰ هزار تومان به فروش می‌رفت. این قیمت ۶۰ هزار تومان کمتر از روز شنبه بود و موجب شد که این فلز گرانبها پس از گذشت ۶ روز از کانال ۵ میلیونی خارج شود.
🔹به گفته فعالان، در برابر معامله‌گران بازار سکه،دو عامل احتمالی افزایشی وجود دارد و دو عامل کاهشی. متغیرهای افزایشی را می‌توان در دو دسته، احتمال بالا رفتن طلای جهانی و حباب سکه طبقه‌بندی کرد. در مقابل عوامل کاهشی را می‌توان به دو دسته کاهش خریدهای فنی معامله‌گران و احتمال بیشتر افت دلار تقسیم ‌کرد.
🔹عده‌ای از معامله‌گران نیز باوردارند، سکه تمام بهار آزادی در روزهای آتی احتمال دارد که افت بیشتری را تجربه کند. بخشی از معامله‌گران فنی عنوان می‌کنند که سکه پس از پایین رفتن از مرز ۵ میلیونی با فروش سودگیران مواجه خواهد شد. در واقع کسانی که سکه را در قیمت‌های پایین تر خریداری کرده‌اند، زمانی که ببینند بازار از مرز ۵ میلیونی حمایت نکرده است، ‌اقدام به فروش سکه خود می‌کنند. از این طریق هم کسب سود می‌کنند و هم آمادگی خرید برای قیمت‌های پایین‌تر را ایجاد می‌کنند. عده‌ای از فعالان نیز باور دارند، مهم‌ترین عامل اثرگذار بر قیمت سکه در بازار داخلی، قیمت دلار است. از نظر آنها احتمال بیشتری دارد که قیمت دلار افت بیشتری را تجربه کند و همین موضوع می‌تواند سکه را ناچار به کاهش بیشتری کند. برخی معامله‌گران عنوان می‌کنند در اواسط بهمن ماه، به‌طور سنتی میزان فروش دلار در بازار بالا می‌رود.

 

دنیای اقتصاد