مشاوران سیستم

بهترین زمان برای اصلاح پرتفوها/ سرمایه‌گذاران از سهم‌های ضعیف‌ خارج شوند

شاخص کل بورس امروز قرمز پوش شد و با افت بیش از 6 هزار واحد به کانال 314 هزار واحدی عقب‌گرد کرد. به اعتقاد کارشناسان بازار سهام، روندی اصلاحی فعلی آنچنان دور از انتظار نبود و عواملی همچون فشار عرضه زیاد و از طرفی رفتارهای هیجانی معامله‌گران را می‌توان به عنوان عاملی در بروز این مهم برشمرد.
در همین راستا ولید هلالات کارشناس بازار سرمایه، نسبت به آخرین تحولات بازار سهام و پیش‌بینی روند معاملات طی روزهای آتی به خبرنگار اقتصادآنلاین گفت: بازار سهام طی هفته‌های گذشته رشد با اهمیتی را پشت سر گذاشت و اصلاح قیمتی در چنین شرایطی دور از انتظار نبود، از سویی طی این مدت رخدادهای سیاسی نتوانست منجر به نزولی شدن بازار شود و وضعیت مثبتی بر روند معاملات حاکم بود.
وی با اشاره به اینکه بازگشت بازار به شرایط مطلوب و انتظار حرکت مثبت برای همه سهم‌ها دور از واقعیت خواهد بود، اضافه کرد:  به احتمال زیاد تثبیت قیمت ابتدا درگروه‌هایی رخ خواهد داد که به لحاظ سودآوری جذابیت دارند و از سویی دیگر  فروش بالا و تجدید ارزیابی را به دنبال خواهند داشت، در مقابل سهم‌هایی که در شرایط کنونی بدون پشتوانه و رخداد مثبت مورد معامله قرار می‌گیرند، دچار ریزش خواهند شد. بنابرین بازار را در چنین شرایطی می‌توان به دودسته کلی تقسیم کرد و از طرفی سرمایه‌گذاران هم باید پرتفوی خود را بر همین اساس اصلاح کنند.(از سهم‌های ضعیف‌تر خارج شوند و سهم‌هایی که اطمینان بالاتری به آن دارند حفظ کنند.

 
میلاد عبداللهی- اقتصاد آنلاین