مشاوران سیستم

بالاترین نرخ‌های تورم جهان

برای ۲۰۱۹ معرفی شد
تورم‌ به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین شاخص‌های توصیف‌کننده وضعیت اقتصاد کشورها، درصد تغییرات در قیمت عموم کالاها را اندازه می‌گیرد. بر اساس تئوری‌های اقتصادی، نرخ‌های تورم بالاتر به معنی کاهش قدرت خرید مردم است. به عقیده کارشناسان در شرایط معمول اقتصاد، نباید میانگین نرخ تورم فراتر از ۲ درصد در سال شود. با این حال معمولا کشورهایی که شرایط اقتصادی و سیاسی بی‌ثباتی دارند، بیشتر در معرض نرخ‌های تورم بالاتر قرار می‌گیرند و رده‌های بالایی رکوردداران نرخ تورم را به خود اختصاص می‌دهند. 
بر اساس این گزارش که در آن از آمارهای مارس تا جولای ۲۰۱۹ استفاده شده، ۱۲ کشوری که در حال حاضر بالاترین نرخ تورم را در جهان دارند به ترتیب عبارتند از:
۱۲- ترکیه با نرخ تورم ۶۵/ ۱۶ درصدی در جولای ۲۰۱۹،  ۱۱- آنگولا با نرخ تورم ۲۴/ ۱۷ درصدی در جولای ۲۰۱۹،  ۱۰- سیرالئون با نرخ تورم ۴۶/ ۱۷ درصدی در مارس ۲۰۱۹،  ۹- هائیتی با نرخ تورم ۶/ ۱۸ درصدی در ژوئن ۲۰۱۹،  ۸- لیبریا با نرخ تورم ۳/ ۲۳ درصدی در ماه آوریل ۲۰۱۹، ۷- سودان با نرخ تورم ۸/ ۴۷ درصدی در ژوئن ۲۰۱۹،   ۶- ایران با نرخ تورم ۴۸ درصدی در جولای ۲۰۱۹،  ۵- آرژانتین با نرخ تورم ۴/ ۵۴ درصدی در جولای ۲۰۱۹، ۴-کره شمالی با نرخ تورم ۵۵ درصدی در جولای ۲۰۱۹، ۳- سودان جنوبی با نرخ تورم ۶۶/ ۵۶ درصدی در مارس ۲۰۱۹، ۲-زیمبابوه با نرخ تورم ۶۶/ ۱۷۵ درصدی در ژوئن ۲۰۱۹، ۱-ونزوئلا با نرخ تورم ۲۸۳ هزار درصدی در آوریل ۲۰۱۹ 

دنیای اقتصاد