مشاوران سیستم

الگوی رشد قیمت دلار

🔸 در دومین روز هفته، قیمت دلار برای دقایقی به زیر سطح ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومانی رفت ولی به سرعت از آن بازگشت. در ابتدای روز یکشنبه اوضاع بازار کاملا به سود کاهشی‌ها رقم می‌خورد؛ فروش‌ها در بازار زیاد شده بود و قیمت تا محدوده ۱۲ هزار و ۴۵۰ تومانی پایین رفت که ۷۰ تومان کمتر از روز شنبه بود.
باوجود این افت، به یکباره میزان خریدها در بازار بالا گرفت و شاخص ارزی بار دیگر از سطح مقاومتی عبور کرد. ساعت ۴ بعدازظهر دومین روز هفته هر دلار در بازار با قیمت ۱۲ هزار و ۷۰۰ تومان به فروش می‌رسید که افزایشی ۱۸۰ تومانی نسبت به روز کاری قبل داشت.
🔸 به گفته برخی فعالان، افزایش قیمتی اخیر حکایت از آن دارد که رشد قیمت کمتر به واسطه هیجانات است و از یک سرعت آرام توام با توقف پیروی می‌کند. طیفی از معامله‌گران در بازار حضور دارند که به‌طور سنتی معتقدند افزایش قیمتی که با اصلاح همراه نباشد، از پشتوانه محکمی برخوردار نیست و حتی اصطلاحا برخی به آن رشد حباب دار می‌گویند؛ به این معنی که این رشد هر لحظه ممکن است بترکد. در مقابل، آنها معتقدند زمانی که رشد قیمت با اصلاح‌های کوچک مواجه می‌شود، به معنای آن است که این رشد با سرعت آرام ادامه خواهد یافت.


دنیای اقتصاد